Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2012

Γλώσσα μητρική

O Καθηγητής Daglas Morris McDowell,

άφησε τη κληρονομιά του στον Πολιτισμό, και για την ακρίβεια στην αναβίωση της έδρας της Ελληνικής Γλώσσας του Πανεμιστημίου της Γλασκώβης (πατήστε το σύνδεσμο και διαβάστε το σχετικό άρθρο) http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_28/01/2012_470515.

Εμείς δυστυχώς δεν έχουμε να διαθέσουμε τα ελάχιστα για χρηματοδότηση παρομοίων εδρών σε πανεπιστήμια(θα δείτε τα νούμερα στη τελευταία παράγραφο του παραπάνω άρθρου)του εξωτερικού αλλά ούτε καν για να μάθουν τα παιδιά του εξωτερικού τα στοιχειώδη νεοελληνικά...

Το πιο τραγικό όμως είναι οτι και τα παιδιά του εσωτερικού καθώς φαίνεται σε λίγα χρόνια ''δὲν θα ξέρουν γρῦ'' ελληνικά.

Τι σημαίνει όμως η έκφραση αυτή? Γνωρίζει κανείς αληθινά?
Εγώ, καθώς θα διαπιστώσετε παρατηρώντας προσεκτικά τα γραφόμενά μου, και ελληνικά σωστά να γράφω δεν γνωρίζω αλλά ούτε και που βρίσκεται το ερωτηματικό στο πληκτρολόγιο του υπολογιστή(παρακαλώ όποιος γνωρίζει ας με ενημερώσει), χα, χα!

Η έκφραση αυτή λοιπόν σημαίνει πως αυτός στον οποίο αναφερόμαστε δεν γνωρίζε ούτε τη κραυγή του χοίρου να προφέρει (γρῦ) ...

Την συγκεκριμένη πληροφορία τη βρήκα σε αυτό το πολύ όμορφο ιστολόγιο, που αποτελεί μία πρωτοβουλία για την αναβίωση του πολυτονικού συστήματος στο οποίο μπορείτε να διαβάσετε γιατί είναι σημαντικό το πολυτονικό σύστημα και να μάθετε να το χρησιμοποιείτε σε 10
μαθήματα.

http://www.polytoniko.org/index.php?newlang=el&font=Palatino+Linotype&right=no

Σήμερα διάβασα το πρώτο μάθημα και ελπίζω να καταφέρω να διαβάσω και τα υπόλοιπα και να αρχίσω να το χρησιμοποιώ.

Πού ξέρετε μπορεί κάποια μέρα να ξεπροβάλει το πρώτο μου κείμενο ντυμένο με δασείες, βαρείες και περισπωμένες.

Και ίσως να λάβω και κάποιο σχόλιο ντυμένο και αυτό με τα τόνους και πνέυματα.

Ανυπομονώ...

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Άν είχα μείνει στην πρώτη Δημοτικού μπορεί να μήν μάθαινα πολλά γράμματα, θα ήξερα όμως να τονίζω σωστά κάποιες- λίγες λέξεις.

Απ΄ την Δευτέρα δημοτικού τα πνεύματα "καταργήθηκαν" (αυτό είναι το ρήμα της αλλαγής) και έτσι μάθαμε τα γράμματα που μάθαμε. Δηλαδή δεν μάθαμε... γρῦ.